Blogs

Blogs laten schrijven?

 

Elke marketingspecialist zal het tegen je zeggen: ‘wil je online scoren, ga bloggen!’Makkelijk gezegd natuurlijk. Hoe schrijf je blogs die lezers leuk vinden? Waar haal je elke keer de inspiratie vandaan? En de tijd? Ik kan je hierbij helpen. Blogs laten schrijven door een tekstschrijver scheelt namelijk tijd en stress en levert betere resultaten op.  

Waarom blogs schrijven?

We zijn als consument nauwelijks nog gevoelig voor verkoopverhaaltjes. We verzamelen zelf informatie en baseren daar onze keuzes op. Daarom wil je als bedrijf opduiken als interessante, betrouwbare en relevante partij. Dat kan met goede zakelijke blogs. Wat als je een blog schrijft over problemen die een lezer van A tot Z herkent (en jij een goede oplossing aandraagt)? Een visie deelt waar een lezer compleet achter staat? Of een superenthousiast ervaringsverhaal deelt? Bloggen leidt tot:

      • Blije bezoekers
        Wie vindt het niet leuk om steeds iets interessants te lezen?
      • Meer autoriteit online
        Word een kennisbron en wordt vrienden met zoekers én Google.
      • Betere vindbaarheid
        Veel goede content betekent veel traffic en betere vindbaarheid.
      • Meer omzet
        Meer bezoekers betekent meer status en meer potentiële klanten. Met betere omzet als gevolg.

Blogs laten schrijven

De sleutel voor succesvol bloggen is continuïteit en kwaliteit. In een ideale wereld creëer je een constante stroom unieke verhalen die je doelgroep aan je binden. Maar zulke verhalen vragen om aandacht en tijd. En die heb je vaak niet. Blogs laten schrijven bespaart je daarom tijd en stress. Daarnaast biedt het je ook de zekerheid dat je kwaliteit online gooit. Want bloggen is één, opvallen is een tweede. Daarvoor heb je goede content nodig.

Ik help je als tekstschrijver content te creëren waarmee je keer op keer je doelgroep voorziet in hun informatiebehoefte. Ik verdiep me in de wensen en behoeften van je bezoeker en sluit de verhalen daar naadloos op aan. Tegelijkertijd vorm ik een verlengstuk van jouw bedrijf en jouw marketingstrategie. Daarom zorg ik er tijdens een kennismakingsgesprek voor dat ik het DNA van jouw organisatie begrijp en eigen maak. Zo schrijf ik altijd met de juiste tone of voice, vanuit de juiste waarden en met het juiste doel voor ogen.

Een blog in drie stappen

Ik hou van een persoonlijke benadering bij het schrijven van blogs. Daarmee bedoel ik oprechte betrokkenheid bij jouw organisatie en jouw ambities door persoonlijk contact en korte lijnen. Alleen op die manier creëren we onderscheidende verhalen en voorkomen we eenheidsworst. Maar hoe werkt dat in de praktijk? Meestal komt een blog tot stand in drie stappen:

      • Stap 1: persoonlijk gesprek
        Ik wil in korte tijd zo veel mogelijk te weten komen over je organisatie. Wat is jullie visie, missie, strategie? Welke toon past bij je, wat is je doelgroep, waar is deze naar op zoek en waar vinden we je doelgroep? We bespreken het onderwerp en de doelen die je met de blogpost hebt. Hiermee leggen we een solide basis voor een goede blog.
      • Stap 2: schrijven
        Op basis van alle input uit het gesprek, soms aangevuld met schriftelijke info, ga ik aan de slag met de blog. Hierbij maak ik de tekst ook SEO-proof. Zo zorg ik voor goede verwerking van relevante zoekwoorden, goede headers, een fijn gestructureerde tekst en calls-to-action. We bespreken van tevoren een deadline, zodat je voor die tijd een conceptversie van het artikel in je mailbox ontvangt.
      • Stap 3: finetuning
        Je hebt voor publicatie altijd de kans om de blog te controleren. In de laatste fase verwerk ik eventuele toevoegingen of aanpassingen en maak de blog klaar voor plaatsing.

Mijn laatste werk

Van ingewikkelde IT-systemen tot houtkachels; ik heb er over mogen schrijven de afgelopen jaren. Als ghostwriter creëerde ik content voor websites en reclamecampagnes, waarbij ik ingewikkelde informatie op een vlotte, laagdrempelige manier verwerkte tot een artikel. Wil je weten hoe dit uitpakte? Kijk dan eens op mijn projectenpagina voor een overzicht van mijn recente werk. 

Wat ik voor jou kan betekenen?

Wil jij jouw bezoeker binden met boeiende blogs? Op structurele basis, of zo nu en dan? Of wil je gewoon eens iets uitproberen? Laat me weten wat jouw wensen zijn en ik bespreek graag wat ik voor je kan betekenen. Bel of mail en we hebben dezelfde dag nog contact.